TPCA představila prezentační vůz
Automobilka TPCA dnes představila ojedinělou studii multimediálního vozu výhradně pro prezentační účely nejen v kolínském regionu. Vůz bude využívat k propagaci továrny na různých sportovních či kulturních událostech a náborových akcích. Tento týden si nové auto mohli prohlédnout její zaměstnanci, kteří nyní mají možnost navrhnout pro něj vhodné pojmenování.
Projekt úpravy vozu odstartoval již na konci minulého roku, kdy byl vybrán finální designérský návrhu. V únoru letošního roku byl vůz předán specializované firmě na úpravu vozů a započaly tak práce na změně designu. Po pěti měsících byl hotov exteriér vozu a propagační auto bylo poprvé představeno na firemní akci pro zaměstnance TPCA a jejich rodiny na chlumeckém zámku. Poté následovala úprava interiéru s cílem naplnění náročných požadavků na špičkovou audiovizuální prezentaci.
Červenobílý vůz vychází z podvozkové platformy tří vozů vyráběných v TPCA. Z pohledu exteriéru dominují na voze především rozměrné výklopné dveře, otevírající se ve stylu „lambo“ (tedy od předního sloupku nahoru). Dalším výrazným designérským prvkem je rozměrný přední nárazník šípového tvaru a také boční průduch přecházející do rozšířené zadní postranice. Impozantní 18ti palcová litá kola dodávají vozu dravý vzhled.
Interiér je maximálně přizpůsoben účelům multimediální prezentace. Pro multimediální prezentaci byla zvolena špičková audiosoustava. O dokonalý zvuk se stará deset reproduktorů umístěných ve výklopných dveřích a dva výkonné subwoofery v zadní části vozu. Celkový výkon reprosoustavy je úctyhodných 2600 wattů. Prezentační vůz má oproti své původní podobě 37palcovou LCD obrazovku umístěnou v zavazadlovém prostoru.
Vůz získal navíc také červené neonové nasvícení podvozku a zařízení na výrobu umělé mlhy. Na montáž audiosoustavy do vozu bylo potřeba 70 m kabelů a na úpravách pracovalo v průběhu šesti měsíců celkem 16 lidí.
Radek Kňava