TPCA
Zpět na seznam

Oficiální otevření závodu TPCA


31.05.2005

Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) dnes oficiálně otevírá svůj závod
v průmyslové zóně Kolín-Ovčáry.

Závod TPCA vlastněný rovným dílem společnostmi PSA Peugeot Citroën a Toyota Motor Corporation otevřel
své brány prvním návštěvníkům. Slavnostního otevření se zúčastnil předseda vlády České republiky Jiří
Paroubek, místopředseda vlády Martin Jahn, starosta Kolína Miroslav Kaisler, president PSA Peugeot
Citroën Jean-Martin Folz a Fujio Cho, president společnosti Toyota.

Zástupci kolínské radnice oficiálně předali představitelům TPCA, pánům Masatake Enomoto a Jean-Pierre
Chantossel, čestné občanství města Kolína. Zástupci automobilky na oplátku předali představitelům
českého státu klíč od bran automobilového závodu, který představuje otevřenost a přátelství firmy k zemi,
v níž se usídlila.

TPCA oznámila, že u příležitosti oficiálního otevření závodu v tomto roce věnuje obci Ovčáry dva miliony
korun na výstavbu sportovního hřiště a městu Kolín osm milionů korun na stavbu lávky spojující město
s Kmochovým ostrovem. TPCA dále přislíbila, že bude i v následujících letech podporovat svůj region
prostřednictvím grantového programu Partnerství pro Kolínsko. Díky tomuto programu bude v roce 2005
podpořeno 14 projektů zaměřených na sociální a ekonomický rozvoj regionu celkovou částkou čtyři miliony
korun. Od roku 2002 věnovala společnost TPCA na podporu regionu 26 milionu korun.

Společnost Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) byla založena v březnu roku 2003 a od 28. února
tohoto roku vyrábí nová moderní malá auta pod značkami Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1. Projekt
TPCA zajistil vznik 3000 pracovních míst a představuje investici přibližně 1,3 miliardy euro (včetně nákladů
na vývoj nového vozu).

TPCA v datech

Název - Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech (TPCA)
Místo - Kolín, Česká republika
Vedení - Masatake Enomoto, prezident společnosti, Jean-Pierre Chantossel, viceprezident společnosti
Založení - Březen 2002
Výrobní kapacita - Přibližně 300 000 vozů ročně
Rozloha závodu - 124 hektarů
Výrobní fáze - Výroba vozidel (lisování, svařování, lakování a finální montáž)
Investice - 1,3 miliardy eur (včetně výzkumu, vývoje a nákladů na spuštění závodu)
Spuštění výroby - 28. února 2005
Zaměstnanci (cílový počet) - Přibližně 3 000 pracovníků