TPCA
Zpět na seznam

TPCA předává zelené zkušenosti regionu


13.07.2010

Automobilka TPCA Toyota Peugeot Citroën zveřejnila v rámci Zeleného měsíce své klíčové ukazatele v oblasti snižování dopadů na životní prostředí. Výsledky potvrdily, že TPCA je právem označována zelenou továrnou. Novinkou letošního Zeleného měsíce je vydání brožury Tipy na třídění odpadů a energetické úspory, kterou bude automobilka distribuovat do vybraných kolínských škol, knihovny a informačního centra.

Loni TPCA snížila spotřebu energií na vyrobené auto z předloňských 700 na 674 kWh, tedy o zhruba čtyři procenta. Spotřeba vody klesla o pět procent na 1,17 m3 a produkce odpadu dokonce o 13,5 procent na 7,73 kg na jedno vyrobené auto. Emise organických těkavých látek z lakovny ve výši 12,8 g na m2 nalakované plochy jsou výrazně pod limitem České republiky, který je 40 g na m2. TPCA těmito výsledky jednoznačně potvrdila svou pozici mezi automobilkami nejméně zatěžujícími přírodu.

„TPCA je firmou, která od úplného začátku velmi intenzivně pracuje na tom, aby její výroba co nejméně zatěžovala životní prostředí. Nyní chceme naše zkušenosti předávat ve větší míře i regionu,“ říká Jiří Černý, viceprezident pro výrobu. Například v grantovém programu již automobilka podpořila 20 „zelených“ projektů za celkem 4,8 milionu korun. Jen v letošním roce jde o sedm projektů. Mezi nimi například projekt na vybudování systému sběru a využití biologického odpadu v obci Kněžice či instalaci solárních panelů na ohřev teplé užitkové vody v mateřské škole v Ohařích.

Zelený měsíc v TPCA

Červen je v automobilce již tradičně měsícem ochrany životního prostředí tzv. Zeleným měsícem. TPCA jej pořádá s cílem podpořit ekologické smýšlení zaměstnanců. Stejně jako v uplynulých letech i letos zahrnoval soutěž v třídění odpadu či výběr nejlepších ekologických zlepšovacích návrhů snižujících vliv TPCA na životní prostředí.

Pracovníci automobilky tak mohli například vzít své nejbližší na exkurzi TPCA zaměřenou na ochranu životního prostředí. Odměny se dočkali zaměstnanci, kteří dojíždějí do zaměstnání na kolech a tím neprodukují žádné emise. U příležitosti Dne čistého ovzduší získali ve dnech 23. a 24. června originální triko s motivem Zeleného měsíce. V těchto dvou dnech se šetrně k přírodě vypravilo do zaměstnání přes 200 lidí. Čtenáři podnikového časopisu v jeho červnovém vydání našli vedle enviro kvízu i brožuru s tipy na třídění odpadů a energetické úspory.

Radek Kňava
Tiskové oddělení TPCA