Japonští odborníci hledali v TPCA inspiraci
Kolínská automobilka TPCA Toyota Peugeot Citroën zaznamenala další úspěch se svým konceptem propagace zdravého stravování v závodní jídelně – tzv. semaforem. Jednoduchým rozdělením jídel podle barev se přijeli inspirovat i nutriční odborníci z Japonska.
Před osmi měsíci automobilka zavedla systém rozdělení nabídky v závodní jídelně podle semaforu – zelená, oranžová, červená. Během krátké doby se projekt velmi dobře uchytil u zaměstnanců a nyní už celá třetina strávníků volí zelenou barvu, tedy dietní nebo lehká jídla. „Dělení stravy a celkovou koncepci projektu jsme konzultovali i se známou propagátorkou zdravého stravování a životního stylu MUDr. Kateřinou Cajthamlovou, která našim zaměstnancům vyvrátila řadu mýtů o tom, že chce-li se někdo dobře a dosyta najíst, bez řízku přes celý talíř to nepůjde,“ komentuje projekt Vadim Petrov, generální manažer oddělení Podnikové záležitosti.
Projekt zaujal nejen samotné zaměstnance, ale i nutriční odborníky z Japonska, kteří koncem března navštívili kolínskou automobilku, aby zde načerpali inspiraci. Mezi hosty byli paní profesorka Jošimi Minari z Fakulty nutričních věd a pan profesor Noritaka Tokudži z univerzity zabývající se vlivem pracovního prostředí na zdraví.
Zástupci TPCA jim představili vývoj projektu a plán jeho dalšího rozvoje. „Vnímali systém stravy podle semaforu jako zcela unikátní a zároveň ocenili jeho jednoduchost. Na oplátku nám představili své vlastní projekty zabývající se zdravou stravou včetně studie JAKUZEN (zdravé jídlo) a nabídli nám spolupráci v této oblasti. Značení jídel pomocí semaforu plánují využít v Japonsku a o jeho úspěchu nás budou informovat,“ dodává Vadim Petrov.
Radek Kňava
Tiskové oddělení TPCA